Assistance domowy - dlaczego to ważny element polisy?

Opublikowano
assistance domowy

Jeżeli mamy assistance domowy, to w razie pęknięcia rury, problemów z zamkiem drzwiach czy zalania piwnicy możemy zadzwonić do call center ubezpieczyciela, który zorganizuje profesjonalną pomoc.

Niedzielny wieczór. Wracamy z rodzinnej uroczystości do domu i wita nas potop. Okazało się, że pękła rura i woda zalała nam mieszkanie. Gdzie w weekendowy wieczór znaleźć hydraulika, który natychmiast przybędzie z pomocą? Albo nagle coś zaiskrzyło i wysiadł prąd. Przepaliła się instalacja elektryczna i pilnie potrzebujemy pomocy elektryka.

W takich sytuacjach assistance domowy jest niezastąpione. Wystarczy jeden telefon do centrum pomocy, a konsultant zorganizuje profesjonalną pomoc i hydraulik, ślusarz czy elektryk przyjedzie i usunie awarię.

Do czego przydaje się assistance?

Pieniądze z ubezpieczenia nieruchomości od kradzieży i zdarzeń losowych są wypłacane po jakimś czasie od nieszczęśliwego zdarzenia, a poszkodowani w pierwszej kolejności muszą opanować sytuację: znaleźć fachowców do napraw, a w razie potrzeby także zorganizować dozór czy przechowanie mienia. W takich właśnie przypadkach przydaje się assistance domowy.

Polisa ta obejmuje całodobową pomoc w określonych w umowie sytuacjach, takich jak nieszczęśliwe zdarzenie losowe, awaria czy wypadek w domu lub mieszkaniu. W razie zajścia zdarzeń opisanych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) ubezpieczyciel zajmie się np. organizacją naprawy instalacji wodno-kanalizazyjnej, naprawy sprzętu AGD/RTV, wezwie stolarza, hydraulika czy elektryka.

Zanim jednak skorzystamy z pomocy, musimy sprawdzić w OWU, w jakich konkretnie sytuacjach możemy liczyć na pomoc i jaka jest jej maksymalna wartość.

Jakie świadczenia zapewnia assistance domowe?

W TU Europa są to:

  • interwencja specjalisty, m.in. hydraulika, ślusarza, elektryka,
  • transport mienia,
  • dozór mienia,
  • przechowanie mienia,
  • organizacja drobnych napraw.

Jak skorzystać z pomocy?

W celu otrzymania pomocy z assistance domowego trzeba skontaktować się z całodobowym numerem alarmowym, podanym przez ubezpieczyciela.

Zorganizowanie pomocy przez firmę assistance jest zazwyczaj szybsze i skuteczniejsze, niż gdybyśmy organizowali pomoc samodzielnie, gdyż firmy te współpracują z usługodawcami w całym kraju, a jakość usług systematycznie weryfikują. Nie będziemy mieć więc problemu ze ślusarzem, który powie, że nie da się naprawić zamka i zniknie jak kamfora czy z hydraulikiem, po którego usługach będziemy musieli szukać kolejnego fachowca do naprawy tego, co zostało zepsute.

Szczególne znaczenie assistance domowe ma wtedy, gdy na skutek klęski żywiołowej czy awarii jesteśmy odcięci od internetu czy książki telefonicznej i poszukiwania fachowców są z tego powodu utrudnione. Możliwość organizacji pomocy dzięki zadzwonieniu na infolinię jest wtedy nie do przecenienia.

  • Oceń ten artykuł
    oceń pierwszy!
  • Podziel się